20160819_120025

Program rozwijający zdolności intelektualne i emocjonalne uczniów klas 3. i 4.

Program Mądre Dziecko wyposaża dzieci w narzędzia do efektywnej i przyjemnej nauki. Podczas kursu dzieci uczą się m.in. map myśli, koncentracji, podnoszą sprawność czytania, poznają techniki pamięciowe oraz rozwijają inteligencję emocjonalną. Przez zabawy i gry psychologiczne dziecko dociera do własnych zasobów wewnętrznych oraz rozwija pasję poznawania wykonując szereg eksperymentów naukowych.

Najłatwiej i najbardziej efektywnie pozyskuje się informacje dzięki czytaniu.

Wyobraź sobie, że po kursie zauważysz u dziecka podniesienie sprawności zarówno pod względem zrozumienia czytanego tekstu jak i szybkości czytania. Po kursie Twoje dziecko zwiększy tempo czytania minimum ponad dwukrotnie w stosunku do tempa wyjściowego.

W dzisiejszym świecie, gdzie każdego dnia przybywa tysiące informacji, trzeba umieć także dużo i szybko zapamiętywać. Sprawna pamięć to klucz do sukcesu nie tylko w szkole, ale i w życiu. Dzięki technikom pamięciowym Twoje dziecko poprawi zarówno funkcjonowanie pamięci, jak i zapozna się z narzędziami służącymi do sprawnego zapamiętywania dat historycznych, ważnych wydarzeń, słów w języku obcym, trudnych pojęć i wielu informacji.

Program zajęć

Kurs pozwala dzieciom wcielić się w rolę Galaktycznych Strażników Pokoju. Dzieci opanowują techniki radzenia sobie z własnymi emocjami, wykonują ćwiczenia karate i rozwijają swoje wewnętrzne zasoby. Oczywiście koncentracja, cierpliwość, dobra pamięć, sprawność czytania i myślenia są cechami każdego Rycerza Jedi, dlatego dzieci przez cały kurs intensywnie ćwiczą te umiejętności. W program wplecione są zakodowane wskazówki, które prowadzą dzieci do ukrytego skarbu oraz eksperymenty naukowe. Dzieci wykonują perłę boraksową, krystalizują chemiczny mróz na szybie w środku lata, tworzą podwodne zasieki wykorzystując kryształy i wiedzę na temat ciśnienia osmotycznego i wiele innych ciekawych doświadczeń. Dzieci reżyserują i nakręcają własny film.

Ten program kładzie większy nacisk na rozwijanie umiejętności szkolnych. Dzieci zaczynają czynić wprawki do posługiwania się umysłowymi narzędziami, które pomagają w opanowaniu szkolnego materiału. W zakres kursu wchodzą mapy myśli, techniki pamięciowe i szybkie czytanie. Również i ten program stwarza warunki, aby dziecko doświadczało złożoności świata: każde spotkanie to eksperyment, doświadczenie, obserwacja. Dzieci mają do dyspozycji skamieniałości i minerały, rysują węglem. Przy temacie o dinozaurach dziecko robi własny park jurajski, o Afryce – tańczymy tańce afrykańskie, robimy maski i bębenki. Oglądamy rośliny owadożerne oraz zadziwiającą roślinę pustynną, która z zasuszonego kłębka w kilka godzin przemienia się w zielony gąszcz.

Dziecko poznaje zasadę działania m.in. silnika odrzutowego, termometru, aparatu fotograficznego (budujemy proste modele tych urządzeń). Dowiaduje się, jak powstają chmury, co to jest dźwięk i światło, jak to się dzieje, że samolot nie spada i skąd się bierze tęcza. Produkujemy wodór i obserwujemy zjawisko fotosyntezy. Zajęcia są tak skonstruowane, żeby uruchomić możliwie wszystkie zmysły. Wplatamy gimnastykę równoważącą ciało i umysł – poprzez kinezjologię, która również ma działanie harmonizujące półkule mózgu. Rysowanie, obrazy, kolor i ruch mogą pomóc w uczeniu się, stąd dziecko uczy się ortografii np. skacząc po słowach, robiąc wygibasy z ciała, pantomimy czy kodując słowo problemowe w rebus. Rozwój społeczny dziecka wspomaga blok zabaw integracyjnych, podnoszących umiejętności komunikacyjne. Również tutaj pracujemy nad dotarciem do zasobów dziecka, czyli nad budowaniem jego wewnętrznego przekonania „dam sobie radę”. Realizujemy to poprzez warsztaty, ćwiczenia i zabawy.

Podnosimy sprawność i jakość czytania!

Sprawne czytanie zawsze przyczynia się do lepszego funkcjonowania dziecka w szkole. Aby dziecko mogło sprawniej i efektywniej czytać pracujemy z nim nad rozwojem jego wrodzonych możliwości związanych z wyobraźnią i twórczym myśleniem, zdolnością do koncentracji i zapamiętywaniem. Na każdych zajęciach dziecko rozwiązuje zadania logiczne i matematyczne, co rozwija jego intelekt i przyczynia się do lepszego rozumienia czytanych treści.

 Trenujemy pamięć i techniki pamięciowe!

Trening ten uaktywnia kreatywność i mocno rozbudowuje wyobraźnię dziecka. Dziecko w krótkim czasie zaczyna zapamiętywać duże ilości informacji, bawiąc się przy tym w wymyślanie śmiesznych historyjek. Dzięki tym ćwiczeniom Dziecko nabiera zaufania do siebie i swoich zdolności. Owocem tego jest większa pewność siebie i lepsze radzenie sobie w szkole.

Eksperymentujemy!

Każdy tekst w podręczniku opisuje ciekawe zjawisko z dziedziny biologii, chemii lub fizyki. Dzieci przed przeczytaniem tekstu wykonują szereg eksperymentów naukowych. Bawią się światłem, rozszczepiają je na kolory tęczy, obserwują załamanie się światła. Badają zjawisko fotosyntezy u roślin. Dzieci dowiadują się, dlaczego mamy różne pory roku, poznają gwiazdozbiory, hodują rośliny i obserwują, jak różne warunki zewnętrzne wpływają na ich rozwój. Teksty i eksperymenty pobudzają ciekawość i pasję do uczenia się dziecka. Entuzjazm podczas uczenia się w bardzo dużej mierze zależy od tego, na ile „głodne” wiedzy jest dziecko.

Docieramy do zasobów!

Każde dziecko jest inteligentne i mądre. Ilustruje to dobrze historia, która miała miejsce w Stanach Zjednoczonych: Pewnemu nauczycielowi powiedziano, że będzie uczył klasę geniuszy, Dzieci o ponadprzeciętnym intelekcie. Nauczyciel ten miał za zadanie zrealizować w rok półtoraroczny materiał. Powiedziano mu, że dzieci te będą go wystawiać na różne próby. Będą mówiły, że nie rozumieją, że nie dają rady, ale on ma im nie wierzyć. Nauczyciel miał cały czas pamiętać, że te dzieci są dużo bardziej inteligentne od niego. I rzeczywiście, na koniec roku nauczyciel był zachwycony dziećmi. Mówił, że jeszcze nigdy nie pracował z tak inteligentnymi i mądrymi dziećmi. Chwalił je, że były bardzo chętne do nauki, zadawały inteligentne pytania, uczyły się z prawdziwą pasją i zainteresowaniem. Dzieci te zrealizowały półtora roku w rok i zajęły pierwsze miejsce w Stanowym Konkursie Wiedzy. I wiecie, co się okazało? Że nauczyciel ten uczył zwykłe dzieci. Jak to możliwe? Bo w zależności od tego, jak traktuje się dzieci, takie one są… Bo tak naprawdę każde dziecko jest niezwykle inteligentne. Ta historia obrazuje, że w każdym dziecku tkwi niezwykły potencjał. Program „Mądre Dziecko” jest skonstruowany tak, żeby Dziecko wraz z trenerem mogło odkryć swoje możliwości i talenty. Im bardziej Dziecko jest świadome swoich zasobów, tym ma więcej pewności siebie. Jest to warunek konieczny, żeby Dziecko mogło odnosić sukcesy w szkole bez stresu. Trening docierania do zasobów jest aktywnie wspomagany przez rodziców, którzy w tym zakresie są szkoleni przez psychologów i pedagogów Akademii Nauki. Trening ten daje dużo radości i satysfakcji. Przekłada się nie tylko na oceny w szkole, ale również na ogólne radzenie sobie dziecka w różnych sytuacjach życiowych, relacjach z rówieśnikami i z rodzicami.

Piszemy książki!

Dzieci podczas zajęć piszą książkę, do której same wymyślają postacie i ich przygody. W ten sposób poznają książki nie tylko jako czytelnicy, ale również jako autorzy.

WARSZTATY DLA RODZICÓW.

W programie biorą udział również rodzice. Specjalnie przygotowane warsztaty przybliżają rodzicom następujące zagadnienia:  emocjonalne podstawy sukcesu w szkole,  indywidualne wzorce myślenia u dziecka,  rola ciała w procesie uczenia się, komunikacja, motywacja, bierna i otwarta agresja,  jak pomóc dziecku z dysleksją i z ADHD.

Zapisz swoje dziecko już dziś!