php1qxb6lNauka podnoszenia sprawności czytania oraz odkrywania wewnętrznych zasobów, skierowana do uczniów klas 1. i 2.

Program specjalnie skonstruowany dla dzieci, które rozpoczynają przygodę ze szkołą lub stawiają pierwsze kroki na ścieżce czytania. Celem programu jest nauczenie czytania bądź podniesienie jego sprawności, a także rozwój intelektualny i emocjonalny dziecka. Dzięki eksperymentom i doświadczeniom naukowym w dziecku rozwija się pasja poznawania i fascynacja światem.

W dzisiejszym świecie, gdzie każdego dnia przybywa tysiące informacji, trzeba umieć także dużo i szybko zapamiętywać. Sprawna pamięć to klucz do sukcesu nie tylko w szkole, ale i w życiu. Dzięki technikom pamięciowym Twoje dziecko poprawi zarówno funkcjonowanie pamięci, jak i zapozna się z narzędziami służącymi do sprawnego zapamiętywania dat historycznych, ważnych wydarzeń, słów w języku obcym, trudnych pojęć i wielu informacji.

Najłatwiej i najbardziej efektywnie pozyskuje się informacje dzięki czytaniu. Wyobraź sobie, że po kursie zauważysz u dziecka podniesienie sprawności zarówno pod względem zrozumienia czytanego tekstu jak i szybkości czytania. Wyobraź sobie, że Twoje dziecko zwiększy tempo czytania minimum ponad dwukrotnie w stosunku do tempa wyjściowego.

Program zajęć:

Na Ziemi ląduje statek kosmiczny, który ma awarię. Dzieci wcielają się w różne role, poznają zwyczaje Tinian – istot lądujących na naszej planecie Ziemia. Dzieci uczestniczą w naprawie statku, poznając przy tym zasady mechaniki klasycznej, aerodynamiki czy chemii. Kursanci wykonują różne ciekawe eksperymenty naukowe, poznają techniki pamięciowe, doskonale się przy tym bawiąc. Listy od Tinian angażują dzieci do różnego rodzaju gier i zabaw rozwijających intelekt, koncentrację i osobowość dziecka.

Program kładzie nacisk na umiejętności szkolne. Dzieci uczą się posługiwać narzędziami z zakresu Map Myśli, technik pamięciowych i szybkiego czytania. Odkrywają własny potencjał i zdolności, dzięki temu budują wewnętrzne przekonanie „dam radę w każdej sytuacji”.

Jest to program specjalnie skonstruowany dla dzieci, które po raz pierwszy pójdą do szkoły i które stawiają dopiero pierwsze kroki na ścieżce czytania. Osnowę programu tworzą tematy prezentujące dzieciom wiedzę o otaczającym świecie. Dzięki eksperymentom i doświadczeniom w dziecku budzi się pasja poznawania i fascynacji światem, zadawania pytań, a co za tym idzie – samodzielnego uczenia się.

Jak wygląda praca z dzieckiem na zajęciach? 

Na każdych zajęciach dziecko może zobaczyć lub samodzielnie poeksperymentować na kilka sposobów z określonym zjawiskiem przyrodniczym. Ma okazję zbudować silnik elektryczny, stopić cynę (aby dowiedzieć się, jak dawniej robiono miecze i co to jest punkt topnienia), zaobserwować parowanie wody i osadzanie się kryształów soli. Dzieci produkują dwutlenek węgla, robią z niego gaśnicę i obserwują go w swoim oddechu. Dowiadują się również, że to właśnie dzięki dwutlenkowi węgla rośnie ciasto (pieczemy wtedy pyszne bułeczki). Wulkan wyrzucający lawę i zmieniające kolor w „magiczny” sposób płyny ukazują dziecku reakcje chemiczne kwasów i zasad. Fizyka i chemia stają się dla dziecka bardziej fascynujące niż stresujące. Dziecko buduje w sobie przekonanie, że otaczający świat jest ciekawy, a poznawanie go jest niesamowitą grą i zabawą. Ponieważ dziecko uczy się całym ciałem, ma okazję zaangażować i włączyć wszystkie swoje zmysły.

Podnosimy sprawność i jakość czytania!

Sprawne czytanie zawsze przyczynia się do lepszego funkcjonowania dziecka w szkole. Aby Dziecko mogło sprawniej i efektywniej czytać, pracujemy z nim nad rozwojem jego wrodzonych możliwości związanych z wyobraźnią i twórczym myśleniem, zdolnością do koncentracji i zapamiętywaniem. Na każdych zajęciach Dziecko rozwiązuje zadania logiczne i matematyczne, co rozwija jego intelekt i przyczynia się do lepszego rozumienia czytanych treści.

Trenujemy pamięć i techniki pamięciowe!

Trening ten uaktywnia kreatywność i mocno rozbudowuje wyobraźnię dziecka. Dziecko w krótkim czasie zaczyna zapamiętywać duże ilości informacji, bawiąc się przy tym w wymyślanie śmiesznych historyjek. Dzięki tym ćwiczeniom Dziecko nabiera zaufania do siebie i swoich zdolności. Owocem tego jest większa pewność siebie i lepsze radzenie sobie ze stresem szkolnym.

Eksperymentujemy! 

Każdy tekst w podręczniku opisuje ciekawe zjawisko z dziedziny biologii, chemii lub fizyki. Dzieci przed przeczytaniem tekstu wykonują szereg eksperymentów naukowych. Bawią się światłem, obserwują jego załamanie, rozszczepiają je na kolory tęczy. Badają zjawisko fotosyntezy u roślin. Dowiadują się, dlaczego mamy różne pory roku, poznają gwiazdozbiory, hodują rośliny i obserwują, jak różne warunki zewnętrzne (światło, woda) wpływają na ich rozwój. Teksty i eksperymenty pobudzają ciekawość i pasję do uczenia się. Entuzjazm podczas uczenia się w bardzo dużej mierze zależy od tego, na ile „głodne” wiedzy jest Dziecko.

Docieramy do zasobów! 

Każde dziecko jest inteligentne i mądre. Ilustruje to dobrze historia, która miała miejsce w Stanach Zjednoczonych: Pewnemu nauczycielowi powiedziano, że będzie uczył klasę geniuszy, dzieci o ponadprzeciętnym intelekcie. Nauczyciel ten miał za zadanie zrealizować w rok półtoraroczny materiał. Powiedziano mu, że dzieci te będą go wystawiać na różne próby. Będą mówiły, że nie rozumieją, że nie dają rady, ale on ma im nie wierzyć. Nauczyciel miał cały czas pamiętać, że te dzieci są dużo bardziej inteligentne od niego. I rzeczywiście, na koniec roku nauczyciel był zachwycony dziećmi. Mówił, że jeszcze nigdy nie pracował z tak inteligentnymi i mądrymi dziećmi. Chwalił je, że były bardzo chętne do nauki, zadawały inteligentne pytania, uczyły się z prawdziwą pasją i zainteresowaniem. Dzieci te zrealizowały półtora roku w rok i zajęły pierwsze miejsce w Stanowym Konkursie Wiedzy. I wiecie, co się okazało? Że nauczyciel ten uczył „zwykłe” dzieci. Jak to możliwe? Bo w zależności od tego, jak traktuje się dzieci, takie one są… Bo tak naprawdę każde dziecko jest niezwykle inteligentne. Ta historia obrazuje, że w każdym dziecku tkwi niezwykły potencjał. Program „Mądre Dziecko” jest skonstruowany tak, żeby Dziecko wraz z trenerem mogło odkryć swoje możliwości i talenty. Im bardziej Dziecko jest świadome swoich zasobów, tym ma więcej pewności siebie. Jest to warunek konieczny, żeby Dziecko mogło odnosić sukcesy w szkole bez stresu. Trening docierania do zasobów jest aktywnie wspomagany przez rodziców, którzy w tym zakresie są szkoleni przez pedagogów Akademii Nauki. Trening ten daje dużo radości i satysfakcji. Przekłada się nie tylko na oceny w szkole, ale również na ogólne radzenie sobie dziecka w różnych sytuacjach życiowych, relacjach z rówieśnikami i z rodzicami.

Piszemy książki!

Dzieci podczas zajęć piszą książkę, do której same wymyślają postacie i ich przygody. W ten sposób poznają książki nie tylko jako czytelnicy, ale również jako autorzy.

 WARSZTATY DLA RODZICÓW

W programie biorą udział również rodzice. Specjalnie przygotowane warsztaty przybliżają rodzicom następujące zagadnienia:  emocjonalne podstawy sukcesu w szkole, indywidualne wzorce myślenia dziecka, rola ciała w procesie uczenia się, komunikacja, motywacja,  bierna i otwarta agresja, jak pomóc dziecku z dysleksją i z ADHD.