nauka_pisania_dla_dzieci_bazgroszyt.pl_

Naturalna nauka czytania dla dzieci w wieku 5-6 lat

Dzieci dysponują potężnymi mechanizmami uczenia się, myślenia, doświadczenia i przebudowywania posiadanej wiedzy. Celem kursu jest nauczenie dzieci czytania w podstawowym zakresie słownictwa, zainteresowanie dziecka słowem pisanym, rozwinięcie inteligencji poznawczej i emocjonalnej oraz wzmocnienie koncentracji, pamięci i chęci odkrywania otaczającego go świata. Poprzez gry i zabawy z wyrazami wzbudzimy zainteresowanie nauką pisania. Na naszym kursie dziecko uczy się czytać proste książeczki. Każda książka opisuje jakąś ciekawostkę przyrodniczą lub geograficzną.

Program zajęć

Program jest logicznie skonstruowaną grą przygodową. W programie dzieci wcielają się w rolę podróżników, którzy znaleźli się na bezludnej wyspie. Na wyspie znajdują klucz, który przenosi ich w czasie i przestrzeni. Dzieci odbywają podróż podczas której poznają różne kontynenty, kulturę żyjących tam ludzi i obyczaje. Mają możliwość w różny sposób wyrazić siebie i głębiej uświadomić sobie swoje własne „ja”. Malują herb, będąc rycerzami tworzą swój talizman w Afryce czy przybierają indiańskie imię, które najlepiej określa jakąś cechę ich charakteru.

W programie jest dużo ruchu, zabaw literkami i wyrazami. Dzieci mają wprawki do pisania, np. piszą listy do rodziców, rozwijają spostrzegawczość, twórczość i kreatywność. Dzięki wiedzy, którą nabywają, podróżnicy pomagają tubylczej ludności, która w zamian wskazuje im drogę w dalszej podróży. Dlatego podczas zajęć wykonywanych jest dużo eksperymentów, które wyjaśniają różne zjawiska chemiczne i fizyczne, z którymi stykamy się na co dzień.

Jak wygląda praca z dzieckiem na zajęciach?

Trener na zajęciach wprowadza słowa użyte w książce. Rodzice utrwalają słownictwo w domu poprzez gry w memo, domino, literabble oraz poprzez krótkie ekspozycje tablic z wyrazami (według metody Glena Domana). Dzięki tym grom dzieci nie tylko uczą się czytania, ale również ćwiczą swoją pamięć, inteligencję i koncentrację. Gry i zabawy angażują i sprawiają, że dziecko nie podejrzewa nawet, że się uczy. Opanowuje umiejętność czytania spontanicznie, z entuzjazmem i radością.
Podczas zajęć dzieci empirycznie doświadczają treści książeczek, poprzez gry, zabawy i eksperymenty naukowe. Książeczek jest 9. Wprowadzając słownictwo np. z książeczki „KWIATY”, dzieci oglądają kwiat przez szkło powiększające, poznają, jak wygląda znamię i pylniki oraz dowiadują się do czego one służą. Rysują swoje modele kwiatów. Poprzez zabawę w pszczółki poznają proces zapylania, same przygotowując nektar i pyłek. Robią plaster miodu, dowiadują się o królowej, robotnicach i trutniach.

Takie przygotowanie sprawia, że książeczka przywołuje miłe skojarzenia i buduje postawę „lubię czytać”, dzięki której dziecko łatwiej i szybciej opanowuje sztukę czytania i przeżywa mniej stresu w przyszłości w szkole. W wieku przedszkolnym mózg intensywnie rozwija się i kształtuje swoje struktury. To okres dużej elastyczności i plastyczności mózgu. Dzieci w tym wieku mają niezwykle rozwinięty intelekt, dlatego każda stymulacja dokonana w tym wieku pozostawia trwałe ślady w strukturach neuronalnych mózgu dziecka.

Zapisz swoje dziecko już dziś!