Dzień Otwarty – bezpłatne zajęcia próbne – 14 czerwca 2019

Zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału w Dniu Otwartym 14 czerwca 2019 r.

Prosimy o wybranie interesującego Państwa kursu efektywnej nauki i zapisania dziecka na bezpłatne zajęcia próbne.

Do wyboru zajęcia dla:

3-4 latków: Mały Odkrywca Zaczarowany Zajączek –  godz. 17:00
5-6 latków: Mały Odkrywca Bezludna wyspa – godz. 17:00
7-8 latków: Mądre Dziecko Przygoda na planecie Tina – godz. 17:00
9 latków: Mądre Dziecko IQ Agenci – godz. 17:00
10 latków: Mądre Dziecko Galaktyczna Przygoda Jedi – godz. 18:00
11-12 latków: Uczeń z charakterem – godz. 18:00
kl.1-3 Mistrzowie Matematyki – godz. 17:00

Zajęcia próbne trwają 50 min.
Uczestniczą w nich dzieci. Rodzic zajmuje miejsce obok. W tym czasie może przyjrzeć się realizowanym zajęciom. Po zakończonym spotkaniu trenerka odpowie na dodatkowe pytania dotyczące kursu.

Podczas Dnia Otwartego osoby które podpiszą umowę na wybrany przez siebie kurs efektywnej nauki w roku szkolnym 2019/2020 otrzymają 5% zniżki.

Dodatkowo: każdy uczestnik lekcji próbnej otrzyma los, który weźmie udział w losowaniu kuponów zniżkowych na kurs efektywnej nauki.  Na losie wpisujemy imię i nazwisko dziecka oraz tel. kontaktowy. Po zakończeniu wszystkich lekcji próbnych wylosujemy trzech zwycięzców – trzy losy. Pierwszy z nich otrzyma 50% zniżki na wybrany kurs efektywnej nauki, drugi wylosowany los otrzyma  30% zniżki na wybrany kurs efektywnej nauki, trzeci wylosowany los otrzyma 20% zniżki na wybrany kurs efektywnej nauki. 

Zajęcia próbne są BEZPŁATNE.
Liczba miejsc jest ograniczona. Prosimy o rezerwację korzystając z formularza zapisów dostępnego poniżej.

Formularz zgłoszeniowy na wybrane zajęcia:

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól

5 + 3 = ?

Półkolonie naukowe 2019!

Półkolonie 2019!

Program skierowany do dzieci w wieku 5 – 13 lat
Pięć turnusów – dwa programy do wyboru

Terminy do wyboru:
Turnus 1: 08.07.2019 – 12.07.2019 Eureka – czyli jak stać się naukowcem w tydzień.
Turnus 2: 15.07.2019 – 19.07.2019 Hakuna Matata – półkolonie z Królem Lwem.
Turnus 3: 22.07.2019 – 26.07.2019 Eureka – czyli jak stać się naukowcem w tydzień.
Turnus 4: 29.07.2019 – 02.08.2019 Hakuna Matata – półkolonie z Królem Lwem.
Turnus 5: 05.08.2019 – 09.08.2019 Eureka – czyli jak stać się naukowcem w tydzień.

Program realizowany jest od godz. 8:00 – 16:00. Istnieje możliwość przybycia już od 7:30 oraz odebrania dziecka do godz. 16:30.

Cena za jeden turnus wynosi 420,00*

*cena obowiązuje do 15.06.2019 – cena regularna 450,00 zł
10% zniżki udzielane jest dla stałych klientów i przy zapisie na min. dwa dowolne turnusy.

Cena obejmuje: bilety wstępu, obiad, podwieczorek, ubezpieczenie NW oraz wszystkie niezbędne materiały do realizacji programu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie z przyczyn losowych i organizacyjnych.

Poniżej szczegółowy opis programów.

Formularz zgłoszeniowy znajduje się na dole strony.
__________________________________________________________________________________________________________________

Program I – Eureka! czyli jak stać się naukowcem w tydzień.

Ile nóg ma mucha? Czy cukierki wyglądające jak szkło są jadalne? Jak zrobić chemiczny kawior i rozpalić ogień bez użycia zapałek? – na te i wiele innych pytań poszukamy odpowiedzi w Laboratorium Małych Naukowców. To będzie niezwykły tydzień pełen eksperymentowania, kolorowych wybuchów i wspaniałej zabawy! Twój fartuch laboratoryjny już na Ciebie czeka. Dołącz do zespołu młodych naukowców i ciesz się wspaniałym tygodniem!

 

Dzień 1

– Poznajmy się! – tworzymy identyfikatory naukowców, oznaczamy salę wzorem chemicznym

– Bezpiecznie w Laboratorium – poznajemy zasady obowiązujące podczas pracy w laboratorium, tworzymy kodeks naukowca

– Kolorujemy biel – ozdabiamy swój fartuch laboratoryjny

– Laboratorium od kuchni – zagadki o sprzęcie laboratoryjnym

– Szalony naukowiec – praca plastyczna

– Dzieło w ramkę – tworzymy obraz z liści i suchych kwiatów

– W pracowni botanicznej – od nasionka do roślinki – tworzymy ogród botaniczny

– Doniczki ręcznie robione – praca plastyczna z gliną

– Żywioł WODA:

  • Jak zrobić barwnik do eksperymentów?
  • Z małej chmury duży deszcz – robimy własne chmury
  • Ciecz czy ciało stałe? – o cieczy nienewtonowskiej

– Podwieczorek z owocem!

– Siła wyporu – co na nią wpływa? Sprawdzamy w Parku Wodnym Tropikana

Dzień 2

– Eureka – gra łamigłówkowa

– Jak zatrzymać zapach lata? – pracujemy w laboratorium

– Laboratorium urody – robimy własne perfumy i olejki do ciała

– Mały chemik – gra domino

– Skaczący Jimi – tworzymy „żywego” przyjaciela

– Upuszczona menzurka – gra zręcznościowa na świeżym powietrzu

– Chemia w kuchni – robimy jadalnego slima!

– Ile nóg ma mucha? – czyli co widać pod mikroskopem

– Kuchnia molekularna – robimy chemiczny kawior

– Tworzymy sztuczny śnieg – czyli odrobina ochłody w upalny dzień

– Poznajemy zmysły – zabawa w rozpoznawanie smaków

– Podwieczorek z warzywkiem!

– Laboratorium mydlarskie – wyjście do Muzeum Farmacji, gdzie tworzymy zapachowe mydełko

Dzień 3

– Pod lupą – znajdź różnice, ćwiczenia na pamięć i koncentrację.

– Dr Eureka – gra zespołowa

– W laboratorium minerałów – hodujemy własny kryształ

– Czy wiesz, że? –  ciekawostki o dźwięku

– Dźwięk  i akustyka:

  • Gasnące świeczki – energia fali akustycznej
  • Rezonans mechaniczny ciężarków
  • Halo, halo czy mnie słychać?

– Jaki to dźwięk? – gra na świeżym powietrzu

– Nieograniczona wyobraźnia – tworzymy akcesoria laboratoryjne z koralików

– Kwas i zasada – jedna ciecz, wiele barw

– Dlaczego substancje mają pH ? – badanie Ph naszego organizmu

– Podwieczorek z drożdzówką!

Wyjście w nieznane – element rozwiązanej zagadki.

Dzień 4

– Trenujemy pamięć – chemiczne bingo.

– Jak zobaczyć niewidzialne? –  szyfrujemy wiadomości

– Cukierek ze szkła? – produkujemy neonowe cukierki

– Rozpalanie ognia za pomocą soczewki – wyjście do parku

– Puzzle – ćwiczenie plastyczne

– Próżnia – dlaczego wzbudza ogrom śmiechu?

– Będzie naprawdę gorąco! – żywioł OGIEŃ:

  • Płonąca ręka
  • Latająca herbata
  • Wielkie wodorowe BUM
  • Metalowe świetliki

– Podwieczorek z pieczoną pianką!

– Jak rozpalić ogień za pomocą krzemienia? Przekonamy się na wyjeździe na plażę Dojlidy – rozpalanie ognia krzemieniem, pieczenie kiełbasek w ognisku.

Dzień 5

– Oszukaj wzrok – czyli iluzje optyczne

– Choco-optyka –  jak uzyskać dodatkowy kawałek czekolady?

– Obserwacje astronomiczne – budujemy lunetę, bawimy się na placu zabaw

– Tęcza – w jaki sposób powstaje? Robimy własną tęczę podczas wyjścia do parku

– Optyka:

  • Czy słońce jest czerwone? – mieszanie kolorów
  • Zabawa w chowanego czyli zjawisko załamania światła
  • Niesferyczne soczewki – czyli jak zrobić szkło powiększające?
  • Światło białe jest kolorowe? – poznajemy krążek Newtona
  • Jak obrócić strzałkę za pomocą wody? – załamanie światła

– Eliksir radości – nauka tworzenia preparatów

– Podwieczorek z lodami – produkujemy własne lody

– Bal na zakończenie turnusu

Poniżej strony znajduje się formularz zapisów.

____________________________________________________________________________________________________________________

Program II – Hakuna Matata – półkolonie z Królem Lwem 

Dzień 1
– Poznajemy tereny afykańskiej sawanny, kto tam mieszka? Robimy ogromny plakat
– Odrywamy kolejnych bohaterów Króla Lwa – gra terenowa w Akademii
– Koralikowe szaleństwo – wykonujemy postacie z Króla Lwa
– Ćwiczymy naszą pamięć podczas gry „Zaplątana Sawanna”
– Wykonujemy doświadczenia szalonych naukowców: musujący piasek,  ale czy na sawannie jest woda? Eksperymenty z wodą: lampa Lava, kolorowy deszcz, wywołujemy deszcz.
– Bawimy się dalej! Sensoryczna niespodzianka – piaskowy glutek dla każdego!
– Udajemy się do kina Helios na film „Król Lew”

Dzień 2

– Jak żyją ludzie w afrykańskich plemionach? Opowieści zbłąkanego wędrowca
– Bierzemy udział w tworzeniu strojów afrykańskich plemion. Wykonujemy tradycyjny taniec.
– Eksperymentów z wodą ciąg dalszy: wulkany wodne, ocean w butelce i jak zatonęły największe okręty?
– Uczestniczymy w rozgrywkach międzygrupowych – próbujemy swoich sił w konkurencjach
zręcznościowych, oczywiście w tradycyjnych strojach afrykańskich!
– Wykonujemy afrykańskie maski, wystawiamy je w naszej galerii
– Udajemy się do Parku Trampolin
– Wykonujemy sałatkę owocową z afrykańskich owoców
– Robimy pierwszą część naszej pracy plastycznej- Zachód słońca nad Afryką

Dzień 3

– Hakuna Matata! Zaczynamy dzień z Timonem i Pumbą!
– Robimy karty bohterów. Dowiadujemy się co lubi Timon i Pumba
– Eksperymentujemy z magnesami i piaskiem
– Druga część naszej pracy plastycznej – zachód słońca nad Afryką
– Timon i Pumba bardzo się lubią, a my? Sprawdzamy to podczas gier integracyjnych
– Uff ale gorąco! Eksperymenty balonowo – wodne!
– Idziemy do Parku Wodnego Tropikana
– Wykonujemy afrykańską biżuterię

Dzień 4

– Mamy dziś dzień króla zwierząt! A kto nim jest? Odkrywamy tajemnicę dzikich lwów!
– Skaczemy, podskakujemy i turlamy się podczas dzikich zabaw z chustą animacyjną
– Wykonujemy maski groźnych lwów, możemy nawet wrócić w nich do domu!
– Gramy w afrykańskie memory i domino
– Rozwijamy naszą wiedzę podczas eksperymentu: ruchome piaski oraz kolorowa tęcza
– Udajemy się do parku
– Poznajemy Simbę! Tworzymy jego postać przy pomocy ognia!
– Wykonujemy chłodzącego gniotka, przecież jakoś musimy się schłodzić w te upalne dni.

Dzień 5

– W afrykańskiej opowieści nie może zabraknąć słonia, pasiastej zebry i małpy! Tworzymy postacie słonia. Zobacz jak działa jego trąba!
– Dzikie zabawy podczas których dowiemy się kto jest prawdziwym królem zwierząt!
– Rozwiązujemy afrykańskie zagadki, w nagrodę może nakarmimy małpkę?
– Dziś pora na wybuchy! – eksperymentujemy
– Wykonujemy afrykańskie magnesy na lodówkę
– Ćwiczymy naszą pamięć rozwiązując łamigłówki Króla Lwa
– Relaksujemy się podczas seansu filmowego, zajadając pyszny popcorn!

____________________________________________________________________________________________________________________

Dokumenty do pobrania:

⬇️ Półkolonie letnie 2019 – dokumenty

Formularz zgłoszeniowy na wybrany program:

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól

0 + 3 = ?

#półkoloniebiałystok #półkoloniewbiałymstoku #programnapółkolonie #półkolonieeureka #króllew2 #króllew #półkoloniekróllew #półkoloniezkrólemlwem

#akademianaukipółkolonie #polkolonie2019 #pólkolonieeureka #eureka #eurekaczylijakstaćsięnaukowcem #jakstaćsięnaukowcem

Projekty edukacyjne dla szkół i przedszkoli – współpraca

Akademia Nauki  ma ponad 15 letnie doświadczenie w obszarze przygotowania projektów edukacyjnych, współfinansowanych ze środków EFS. Co roku skutecznie pozyskuje dofinansowanie na realizację projektów unijnych, które realizuje w partnerstwie z jednostkami samorządu terytorialnego.

W 2019 roku planowanych jest wiele inwestycji edukacyjnych zarówno dla przedszkoli samorządowych i prywatnych, jak również dla szkół podstawowych w woj. podlaskim. 

W tym miejscu chcemy zaprosić do współpracy zainteresowanych Dyrektorów szkół i przedszkoli. Proponujemy bezpłatne napisanie projektu edukacyjnego, jego koordynowanie i ścisłą współpracę przy realizacji.

Planowane konkursy na bieżący rok zostaną ogłoszone w maju i październiku:

  • dla przedszkoli z poddziałania 3.1.1 – Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej – ogłoszony zostanie przez Wojewódzki Urząd Pracy ( październik 2019)
  • dla szkół z poddziałania 3.1.2 – Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanego na rozwój kompetencji kluczowych – ogłoszony zostanie przez Urząd Marszałkowski (maj 2019)

Projekt edukacyjny zakłada wsparcie:

  • w zakresie nowoczesnych metod nauczania i efektywnego kształcenia dzieci jak i nauczycieli
  • wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów,
  • zmniejszenie dysproporcji w osiągnięciach edukacyjnych dzieci
  • podniesienie jakości procesu kształcenia
  • wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania cechujących się wyższą skutecznością
  • …a dodatkowo uwzględnienie wsparcia zaproponowanego przez placówkę

Korzyści płynące z realizacji projektu:

  – wyposażenie przedszkola/szkoły w nowoczesne pomoce dydaktyczne (w zależności od wyboru modułów szkoleniowych mogą to być: tablety,laptopy, tablice multimedialne, mikroskopy, laboratorium chemiczne i inne.),

– doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej,

– dodatkowa praca dla nauczycieli placówki (po wcześniejszym szkoleniu z technik efektywnej nauki),

– poprawa jakości nauczania,

– dodatkowe wynagrodzenie dla Dyrektora przedszkola/szkoły za koordynowanie projektu wewnątrz placówki

– zwiększenie poziomu zdawalności egzaminów i podniesienie średniej ocen (w szkołach)

Wspólnie z placówką ustalana jest forma współpracy przy projekcie ( do wyboru):

  • partnerstwo,
  • podwykonawstwo
  • lub realizacja projektu wspólnie z przedszkolem/szkołą/gminą.

Wniosek o dofinansowanie projektu wraz z wszelkimi dodatkowymi dokumentami, niezbędnymi do jego złożenia, przygotowuje Akademia Nauki. Dodatkowo w toku realizacji projektu, rolą Akademii Nauki byłoby operacyjne zarządzanie projektem (w tym bieżąca współpraca z Dyrektorem placówki i wykonawcami działań) i jego rozliczenie. Placówka byłaby odpowiedzialna za podjęcie współpracy ze strony nauczycieli – jako organu prowadzącego oraz zagwarantowanie wniesienia wkładu własnego w postaci udostępnienia sal do przeprowadzenia zajęć dla uczniów (w ramach projektu oraz diagnozy potrzeb placówki). Koordynatorem otrzymującym wynagrodzenie ze strony szkoły/przedszkola byłaby osoba wyznaczona przez placówkę (najczęściej jest to Dyrektor przedszkola).

W poprzednim działaniu 3.1.1 Akademia Nauki podjęła współpracę w napisaniu projektu szkoleniowego na wyposażenie placówek oraz szkolenia dzieci i nauczycieli dla pięciu przedszkoli w Białymstoku:

– Przedszkole Samorządowe nr 2,

– Przedszkole Samorządowe nr 25

– Przedszkole Samorządowe nr 49,

– Przedszkole Samorządowe nr 51,

– Niepubliczne Przedszkole nr 1

Dzieciom zostały zaproponowane moduły szkoleniowe takie jak: eksperymenty chemiczne, matematyka na tabletach, czytanie globalne, techniki pamięciowe. Nauczyciele z każdej placówki zostali przeszkoleni z technik efektywnego nauczania. Wszystkie w/w przedszkola zakończą projekty w roku 2019.

Serdecznie zapraszamy do bezpośredniego kontaktu telefonicznego w celu omówienia szczegółów oferty bądź skorzystania z formularza zgłoszeniowego.

tel: 502547797

Formularz zgłoszeniowy

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól

0 + 2 = ?