Wakacje z Akademią Nauki

wiedzożercyWiedzożercy

– czyli archeologiczne wakacje z Akademią Nauki

PROGRAM SZKOLENIOWO-EDUKACYJNY

 Dzień I

  • Krótka biografia – zabawa pamięciowa w parach
  • Spisanie zasad obowiązujących podczas tygodnia wykopalisk
  • Tworzenie legitymacji archeologów
  • Rysowanie mapy z krainami, które odwiedzimy podczas tygodnia archeologicznego
  • Prezentacja multimedialna, pokaz zdjęć – co to jest archeologia? Kim jest archeolog a kim paleontolog? Znani archeologowie?
  • Wspólne tworzenie portretu archeologa
  • Zabawy integracyjne.
  • Zapamiętywanie imion – zabawa pamięciowa „Walizka”
  • Eksperymenty : wulkan, niewidzialne pismo
  • Starożytny Egipt : zabytki, pismo, historia
  • Tworzenie własnych hieroglifów, zabawa w układanie wiadomości na papirusie i odczytywanie ich (nawiązanie do piktogramów)
  • Lepienie piramid z masy solnej
  • Muzeum Podlaskie i wystawa archeologiczna

Odkrywam i uczę się:

  • Poznaję rówieśników i Panią Trener
  • Współpracuję w grupie i przestrzegam zasad współpracy
  • Dowiaduję się czym zajmuje się archeologia i kim są archeolog oraz paleontolog
  • Uczestniczę w eksperymentach i poznaję zasady bezpieczeństwa
  • Maluję, rysuję, lepię kształcąc swoje zdolności manualne
  • Działam kreatywnie i rozwijam swoją wyobraźnię

Dzień II

  • Zabawy integracyjne, m.in. Kto mnie woła?
  • Prezentacja o dinozaurach – kiedy i jakie gatunki istniały? Dlaczego wyginęły?
  • Malowanie ogromnego dinozaura
  • Gry i zabawy naśladowcze
  • Tworzenie własnych skamielin z muszelek i gliny
  • Tworzenie makiety wykopalisk
  • Jurajski Park Dinozaurów i pieczenie tyranozaura w ognisku

 Odkrywam i uczę się:

  • Wesoło uczestniczę w grach i zabawach zespołowych
  • Poznaję zasady gry ‘fair play’
  • Uczę się nowego tańca oraz zwrotów w języku obcym
  • Samodzielnie przygotowuję pyszną sałatkę przestrzegając zasad higieny
  • Kształcę swoje umiejętności techniczne

Dzień III

  • Zapoznanie z Mezopotamią – prezentacja multimedialna
  • Sumerowie – co im zawdzięczamy?
  • Poznajemy miary
  • Wykonywanie zegarów słonecznych i sprawdzenie ich działania podczas spaceru
  • Lepienie naczyń z gliny
  • Eksperymenty, m.in. sztuczna krew
  • Malowanie zwierząt na wzór malowideł zwierząt z Mezopotamii
  • Pismo klinowe – rycie liter w glinianych tabliczkach
  • Poznajemy Celtów
  • Archeolekcja – tworzenie własnej biżuterii z modeliny
  • Własne wykopaliska archeologiczne w terenie.

Odkrywam i uczę się:

  • Poznaję Mezopotamię oraz osiągnięcia Sumerów i Celtów
  • Poznaję różne i miary i uczę posługiwać się zegarkiem
  • Lepię naczynia i biżuterię usprawniając moje dłonie
  • Działam twórczo i kreatywnie

Dzień IV

  • Podróż do starożytnego Rzymu
  • Zabawa w szacowanie ilości monet
  • Wymyślanie własnej waluty i projektowanie monet
  • Eksperymenty , m.in. niepalący się banknot
  • Konstruowanie rzymskiego akweduktu
  • Ozdabianie talerzy na wzór rzymski
  • Witamy się z Wikingami
  • Papierowe łodzie Wikingów – puszczanie na wodzie
  • Układanie gigantycznych puzzli
  • Odlewy z gipsu w Galerii Arsenał
  • Starożytna Grecja – historia, zabytki, pismo
  • Nauka tańca greckiego
  • Nauka podstawowych zwrotów w języku greckim metodą słów zastępczych
  • Igrzyska Olimpijskie – historia, dyscypliny
  • Mini Igrzyska sportowe – polowanie na bizony w terenie
  • Samodzielne przygotowanie podwieczorku – sałatka grecka
  • Eksperymenty, m.in. duch w butelce

Odkrywam i uczę się:

  • Posługuję się walutami i usprawniam moje liczenie w pamięci
  • Konstruuję oraz ozdabiam rozwijając moją wyobraźnię
  • Aktywnie uczestniczę w zabawach

Dzień V

  • Poznajemy siebie – początki Państwa Polskiego
  • Zdobienie naczyń z gliny
  • Eksperymenty, m.in. perły z cyny
  • Wielka mapa dobrego tygodnia – wspólna mapa myśli z użyciem piktogramów
  • Wehikuł czas – projektowanie maszyny
  • Film „Noc w muzeum”
  • Niespodzianka!
  • Bal Archeologów – zabawa taneczna z własnoręcznie przygotowanymi strojami
  • Pamiątkowe zdjęcia
  • Ceremonia wręczenia dyplomów wytrwałych archeologów

Odkrywam i uczę się:

  • Poznaję historię mojego kraju
  • Tworzę mapę myśli
  • Projektuję i zdobię usprawniając moje myślenie abstrakcyjne
  • Świetnie się bawię z rówieśnikami

 

*Akademia nauki zastrzega sobie prawo do zmiany programu.