Akademia ROBOTÓW – program półkolonii

Akademia ROBOTÓW - półkolonie letnie 2024

Terminy:

Turnus 3 – 08.07.2024 r. – 12.07.2024 r. – Akademia ROBOTÓW
Turnus 7 – 05.08.2024 r. – 09.08.2024 r. – Akademia ROBOTÓW

Program dla dzieci w wieku 7-12 lat

Akademia Robotów to budowa, kodowanie i programowanie robotów oraz realizacja własnych pomysłów! To wyjątkowe połączenie zajęć rekreacyjnych i programowania! Świetna zabawa i edukacja w jednym. Każdy dzień to inna przygoda – na początku wprowadzimy Młodych Inżynierów w temat, odrobinę teorii i ciekawostek, a następnie przejdziemy do praktyki: konstruowania i programowania, wykonywania specjalnych zadań i obserwacji, a co najważniejsze do poprawek i modyfikacji, w końcu to one najwięcej nas uczą!

🏷️ Cena:

Uzyskaj niższą cenę przy zapisie na więcej niż jeden turnus:
❗ przy zapisie dziecka na dwa turnusy lub zapisie rodzeństwa na jeden turnus:
❗ przy zapisie dziecka/rodzeństwa na 3 turnusy:
❗ przy zapisie dziecka/rodzeństwa na 4 turnusy:
❗ przy zapisie dziecka/rodzeństwa na 5 lub więcej turnusów:

Cena obejmuje:

✅ realizację programu w godz. 8:00 – 16:00 ( można zostawić dziecko już od 7:30 i odebrać do 16:30)
✅ wyżywienie: obiad i podwieczorek,  nieograniczony dostęp do wody
✅ uwzględnione wszelkie alergie żywieniowe, diety pokarmowe
✅ w cenie wszystkie niezbędne materiały do zajęć
✅ ubezpieczenie NW
✅ zabawy na dmuchańcach
✅ wyjścia m.in do kina Helios

✅Półkolonie są zgłoszone w Kuratorium Oświaty w Białymstoku. Istnieje możliwość otrzymania faktury za udział dziecka w półkoloniach.

Program:

🤖 Dzień 1 🤖

Z kamerą wśród zwierząt: zestawy edukacyjne Lego WeDo 2.0

Czy goryl posiada linie papilarne? Czym jest echolokacja i do czego służy delfinom? Czy żaba lubi sobie pospać? Tego dnia odpowiemy na te i inne pytania. Z klocków stworzymy własne egzemplarze różnych zwierząt, a następnie ożywimy je, programując ich ruchy. Będziemy uczestniczyć w wyścigu robotów! Czy skacząca żaba prześcignie goryla, a może styl pływacki delfina zdeklasuje psa?

– Poznajemy swoich kolegów i koleżanki – zabawa integracyjna,
– Swoje umysły rozbudzimy zagadkami logicznymi,
– Określamy zasady panujące w grupie i obowiązującego każdego Młodego Inżyniera na półkoloniach,
– Tworzymy identyfikator Młodego Inżyniera,
– Poznajemy ciekawostki o  zwierzętach, które tego dnia zbudujemy – quiz,
– Konstruujemy zwierzęta (do wyboru): goryl, delfin, żaba lub po prostu… pies,
– Próbujemy ożywić nasze roboty – programujemy ich aktywność w aplikacji z użyciem bloków poleceń,
– Czas na ruch: gra w cztery żywioły,
– Przygotujemy kolorowe maski zwierząt,
– Czas, start! – wyścig naszych robotów,
– Kręcimy filmy z rozgrywek robotów.

🤖 Dzień 2 🤖

Czy robot może przeżywać emocje? Sprawdzamy działanie robota Photon.

Krok po kroku poznamy działanie białostockiego robota, jakim jest Photon Robot. Nauczymy się nim sterować, a następnie programować, podejmując różne wyzwania. Sprawdzimy jego wytrzymałość, wspólnie budując most, po którym będzie się poruszał, a także długi tunel. Razem z Photonem poćwiczymy również koncentrację i pamięć. Będzie naszym przewodnikiem po świecie emocji. Jeden robot, a tyle możliwości!

– Sprawdzamy, ile pamiętamy – zabawa z powtarzaniem imion,
– Jak zbudowany jest robot Photon – omawiamy bohatera dzisiejszego dnia i jego czujniki,
– Poznajemy zasady sterowania robotem Photon, a następnie próbujemy go zaprogramować, rysując ścieżkę w aplikacji, używając bloczków poleceń i komend tekstowych,
– Zajęcia z muchą – ćwiczymy koncentrację z naszym robotem
– Ile waży Photon? – wspólnie budujemy most, sprawdzamy wytrzymałość naszego robota
– Eksperymentujemy – tworzymy ciecz, która sama zmienia kolory!
– Jasno, ciemno – sprawdzamy działanie czujników Photona – Budujemy tunel!
– Jak wydajną mamy pamięć – ćwiczenie z użyciem Photona i techniki pamięciowej „Zakładki osobiste”,
– Tworzymy odstresowującego gniotka,
– Photon pomaga nam mówić o emocjach – podsumowanie dnia.

🤖 Dzień 3 🤖

To nie tylko gra: programowanie w Minecraft

Z wykorzystaniem gry Minecraft rozbudzimy naszą wyobraźnię do granic możliwości! W wersji edukacyjnej gry Minecraft, stworzymy swój własny świat, wypełnimy fascynujące questy i misje! . Tego dnia musimy szczególnie uważać na Creeperów!

– poznajemy podstawowe komendy, z których będziemy korzystać,
– dowiadujemy się, czym są algorytmy, sekwencje, pętle i warunki,
– rozwiązujemy zadania i problemy podczas minecraftowych misji,
– ćwiczymy naszą koncentrację i zdolności manualne: wykonujemy minecraftowe motywy z koralików do prasowania (postaci i kilofy), które zabierzemy ze sobą do domu,
– poszukujemy ukrytych skarbów – zabawa,
– wykonujemy zdrowe zielone przysmaki,
– nasze małe piniaty – rozbrajamy Creepera.

🤖 Dzień 4 🤖

Nasze miasto przyszłości – tworzymy pojazdy i urządzenia z wykorzystaniem Lego WeDo 2.0

Jak będzie wyglądać nasze wymarzone miasto przyszłości? Jakich miejsc nie może w nim zabraknąć? Tego dnia wspólnie zaprojektujemy i zbudujemy makietę miasta. Ożywimy je, dodając samodzielnie skonstruowane pojazdy z klocków. Który z nich będzie szybciej przemierzać ulice? Który okaże się niezbędny dla sprawnego funkcjonowania aglomeracji?

– Tworzymy wielką makietę miasta z ulicami i budynkami – budujemy kolorowy świat dla naszych robotów,
– Ćwiczymy język angielski – gra doskonaląca znajomość,
– Konstruujemy pojazdy –  (do wyboru): samochód wyścigowy, śmieciarka, pług, motocykl,
– Wprawiamy w ruch nasze robotyczne maszyny – programujemy ich działanie w aplikacji z użyciem bloków poleceń,
– Pokonujemy tor przeszkód w zabawie na świeżym powietrzu,
– Wykonujemy breloczki i zawieszki do kluczyków, które później zabierzemy na pamiątkę do domu.

🤖 Dzień 5 🤖

Kosmiczna przygoda – samodzielnie wykonaj robota od A do Z!

Tego dnia każdy uczestnik samodzielnie pracuje z zestawem robotycznym – ma możliwość wyboru, jakiego robota i o jakich funkcjach skonstruuje, decyduje o poziomie trudności. To podsumowanie wiedzy i umiejętności z całego tygodnia oraz wielki finał!

– poznajemy kosmiczne ciekawostki,
– robimy kosmicznego slime pełnego kolorów,
– konstruujemy samodzielnie wybrane projekty z zestawów RoboMaker,
– uczymy się robotycznych ruchów i tworzymy własny taniec – zabawa rekreacyjna,
– kostki interaktywne – poznajemy układ słoneczny z innej perspektywy – trzymamy go w dłoniach!
– robotyczno-kosmiczna impreza na zakończenie! Oczywiście z popcornem i muzyką.

* Akademia Nauki zastrzega sobie prawo do zmian w programie

Zobacz też:

Półkolonie Akademia ROBOTÓW, to nie tylko świetna zabawa, to również czas, w który nasi uczestnicy rozwiną umiejętności:

💡 kodowania i programowania


💡 poszerzą swoją wiedzę z zakresu przyrody, fizyki, matematyki, historii


💡 znajomość języka angielskiego


💡 koncentrację


💡 zdolności organizacyjne i planowania


💡 logiczne i abstrakcyjne myślenie oraz rozwiązywanie problemów


💡 kreatywność


💡 zdolności manualne i techniczne, konstrukcyjne


💡 współpracę w grupie


Formularz zgłoszeniowy: ⬇️

W przypadku braku informacji do przekazania, prosimy wpisać „nie dotyczy”

Przesłanie formularza zgłoszeniowego jest jednoznaczne z zawarciem umowy na półkolonie – Półkolonie letnie 2024, których organizatorem jest Akademia Nauki Emilia Karolina Seroka, ul. Legionowa 14/16, 15-099 Białystok, NIP 9661616441

Na podstawie przesłanego formularza, zostanie przygotowana umowa oraz karta kwalifikacyjna uczestnika wypoczynku potwierdzająca zapis na półkolonie letnie 2024. Dokumenty zostaną przesłane na Państwa adres e-mail. Podpisaną kartę kwalifikacyjną należy dostarczyć do naszego biura najpóźniej w dniu rozpoczęcia turnusu. Umowa nie wymaga wydruku oraz podpisu.

Poniższy formularz dotyczy zapisu jednego Uczestnika na jeden turnus. Aby zapisać drugie dziecko (rodzeństwo) prosimy o przesłanie drugiego zgłoszenia.

Aby zarezerwować dodatkowe turnusy prosimy o  rejestrację w systemie ActiveNow (zaproszenie zostanie automatycznie przesłane na Państwa adres e-mail) i rezerwację kolejnych turnusów z Panelu Klienta.

Widoczna ilość wolnych miejsc może się nieznacznie różnić od stanu faktycznego

💡 POUCZENIE DO UMÓW ZAWIERANYCH NA ODLEGŁOŚĆ LUB POZA LOKALEM

W terminie 14 dni od zawarcia umowy mają Państwo prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa bez podania przyczyny. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy należy poinformować na o swojej decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia, poprzez złożenie oświadczenia w Biurze Akademii Nauki, wysłanie podpisanego oświadczenia pocztą lub za pomocą poczty elektronicznej na adres bialystok@akn.pl. W przypadku złożenia przez Państwa oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, mamy obowiązek niezwłocznie przesłać Państwu na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.