SPRAWDŹ NAS!
Przyjdź z dzieckiem na bezpłatną lekcję pokazową i wypróbujcie nasze zajęcia.
Jeżeli Twoje dziecko:
... przyjdź z nim na lekcję pokazową do Akademii Nauki i poznaj rozwiązanie tych problemów.
Zapraszamy także rodziców i dzieci w wieku przedszkolnym. U nas dowiecie się, jak z wyprzedzeniem przygotować swojego przedszkolaka do szkoły.
Jakie zajęcia oferujemy?
KURSY ROZWIJAJĄCE KLUCZOWE KOMPETENCJE
m.in. biegłe czytanie, uczenie się, koncentracja, poczucie własnej wartości
KURSY ROZWIJAJĄCE KLUCZOWE KOMPETENCJE
Podczas 20 lat pracy zauważyliśmy, że każde dziecko może bez przeszkód radzić sobie w szkole i rozwijać swoje zdolności, jeżeli posiada pewne kompetencje. Są nimi:
większość szkolnej nauki opiera się na czytaniu
techniki pamięciowe, piktogramy, mapy myśli, ułatwiają zapamiętywanie i przypominanie sobie informacji wtedy, kiedy są one potrzebne
zdolność skupiania uwagi na zadaniu, motywacja i zarządzanie czasem
przekonanie, że już jestem wartościowym człowiekiem oraz, że inteligencja jest zdolnością, którą można rozwijać
zauważanie powtarzalności, umiejętności analizowania, wyciągania wniosków i rozwiązywania problemów
Szkoła wymaga od dzieci bardzo wiele, jednak na żadnym przedmiocie nie rozwija tych kompetencji. To powoduje, że wielu uczniów ma mniejsze lub większe kłopoty z nauką, co zupełnie nie jest ich winą! Nasze zajęcia są odpowiedzią na ten problem.
SPRAWDŹ NAS!
Przyjdź z dzieckiem na bezpłatną lekcję pokazową i wypróbujcie nasze zajęcia.
KIM JESTEŚMY?
Akademia Nauki to niepubliczna placówka edukacyjna.
Od ponad 20 lat prowadzimy zajęcia dla dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 18 lat, które rozwijają biegłość czytania, uczenia się oraz postawę „poradzę sobie” opartą na poczuciu własnej wartości.
W naszej ofercie mamy również kursy matematyczne, na których dzieci odkrywają że matematyką można się bawić i z łatwością rozwiązywać zadania oraz kursy języka angielskiego skupiające się na nauce komunikacji przy jednoczesnej dbałości o równomierny rozwój pozostałych sprawności językowych oraz przygotowujące do egzaminu: ósmoklasisty i maturalnego.
Jak wygladają nasze zajęcia?
W Akademii Nauki Twoje dziecko nie będzie się nudzić jak w szkole. Doświadczy, że nauka to coś fascynującego – co możesz zobaczyć na poniższych filmach. Nasze metody są zupełnie odmienne od szkolnych, a nauka zawsze wpleciona jest w zabawę.
Jakie są korzyści z zajęć w Akademii Nauki?
Po naszych kursach dziecko:
oraz
Lubi matematykę i ma rozwiniętą inteligencję matematyczną na bardzo wysokim poziomie.
Rozumie podstawy i dlatego dobrze rozwiązują też trudniejsze zadania.
Samodzielnie odrabia zadania domowe.
Potrafi logicznie i samodzielnie myśleć.
KTO UCZY DZIECI?
Każdy z nas doświadczył tego, że bardziej lubił te lekcje w szkole, które prowadzone były przez sympatycznych, pełnych energii nauczycieli, którzy potrafili zarażać swoją pasją.
Dlatego nasz zespół, to ludzie mający pasje, talenty i bogate zainteresowania, twórczy, kreatywni, wychodzący poza schematy. Są to osoby, które uwielbiają się uczyć, rozwijać swoje możliwości i, co najważniejsze, potrafią inspirować do tego dzieci i młodzież.
Dlaczego warto wziąć udział w lekcji pokazowej?
Gdzie dokładnie znajduje się Akademia Nauki?
Nasza szkoła znajduje się w samym centrum przy ulicy Legionowej 14/16 w Białymstoku (wejście do budynku od strony Alei Bluesa). Możesz się z nami skontaktować:
telefonicznie: 512015152
mailowo: bialystok@akn.pl
Każde dziecko może BEZPŁATNIE przetestować nasze zajęcia podczas lekcji pokazowej. Wypełnij formularz niżej, aby zarezerwować miejsce podczas Dni Otwartych – 10, 11, 12 lub 13 czerwca.
Wypełnij formularz, aby skorzystać z:
FAQ – najczęściej zadawane pytania
PYTANIA RODZICÓW DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Czy jest możliwe, by nauczyć czytać dziecko w wieku przedszkolnym?
Nauczenie czytania nie jest celem. Celem jest zabawa w czytanie, co sprawia, że w mózgu dziecka tworzą się połączenia neuronowe, które sprawiają, że dzieci w przyszłości lubią czytać i nie mają z czytaniem problemów w szkole. Dzięki temu nie mają też problemów z nauką więc przeżywają w szkole dużo mniej stresu niż dzieci, które idą do szkoły i dopiero zaczynają uczyć się alfabetu.
Oczywiście, mimo że nauczenie czytania małego dziecka nie jest celem, to jednak dzieci o tym nie wiedzą i… większość z nich po dwóch latach zaczyna czytać samodzielnie.
Warto pamiętać, że dzieci uczą się dużo szybciej niż jakikolwiek dorosły.
Czy uczenie małych dzieci czytania, nie odbiera im w pewnym sensie dzieciństwa?
Jedynym zajęciem dziecka w wieku przedszkolnym jest ZABAWA. Dziecko może z równym zaangażowaniem bawić się w czytanie jak bawi się lalkami czy samochodami, jeżeli odpowiednio to zorganizujemy.
Większość rodziców kojarzy naukę czytania z czymś męczącym, nudnym, żmudnym, bo takie są ich doświadczenia ze szkoły. My nie uczymy dzieci. My bawimy się z dziećmi, a to sprawia, że dzieci uczą się czytania mimowolnie, tak jak mimowolnie nauczyły się mówić.
Dzieci, z którymi bawiono się w ten sposób, nie mają w przyszłości żadnych problemów z czytaniem i najczęściej nie mają problemów z nauką, bo czytanie rozwija możliwości poznawcze dziecka.
Kto ma zabrane dzieciństwo? Dziecko, które idzie do szkoły i potrafi czytać, bo doskonale bawiło się w czytanie w wieku przedszkolnym, a nauczyciele uważają je za bystre? Czy dziecko, które idzie do szkoły i zaczyna swoją edukację od nudnego, żmudnego literkowania, które je frustruje i męczy?
Jeśli dziecko nauczy się czytać w wieku przedszkolnym, co będzie robić w szkole? Czy nie będzie się nudzić?
Paradoksalnie sporo dzieci idzie do szkoły z umiejętnością czytania. Nauczyciele są przygotowani na takie sytuacje i dają dzieciom dodatkowe zadania – co jeszcze bardziej rozwija ich intelekt! Poza tym, dzieci które idą do szkoły i potrafią czytać są traktowane przez nauczycieli jako zdolne. Nauczyciele lubią mieć takie dzieci w klasie, bo wtedy mogą poświęcić więcej uwagi tym, którzy dopiero uczą się alfabetu.
Nasze doświadczenia pokazują, że dzieci czytające lubią chodzić do szkoły, lepiej się w niej czują, są bardziej dopasowane. To dzieci, które mają problemy z czytaniem, stresują się i nie lubią szkoły.
Warto pamiętać, że dziecko, gdy pójdzie do szkoły, będzie uczyć się czytania metodami, które opracowano 300 lat temu. Metody te są bardzo odległe od tego, jak powinno uczyć się dzieci czytania w świetle współczesnej wiedzy o mózgu, dlatego 25% dzieci które uczą się czytania w szkole, mają z tym większe bądź mniejsze problemy.
Zabawa w czytanie w wieku przedszkolnym, eliminuje ten problem.
Czy eksperymenty naukowe, które proponujecie przedszkolakom, nie są dla nich zbyt trudne?
Dzieci uwielbiają eksperymentować. Badania dzieci w Kilonii jasno wykazały, że 90% dzieci wybierało zajęcia z eksperymentami naukowymi jako najciekawsze.
Dlaczego? Bo dzięki eksperymentowaniu dzieci otrzymują odpowiedzi na pytania, które są dla nich niesamowicie ciekawe. Co więcej, badania te wykazały, że dzieci po roku zajęć potrafiły odtworzyć 80% eksperymentów a 50% z nich, rzetelnie wytłumaczyć.
To eksperymenty naukowe robione z dzieckiem w wieku przedszkolnym, niesamowicie rozbudzają ciekawość poznawczą dziecka. A ciekawość, uważana jest za jedną z cech, które sprawiają, że dzieci dobrze się uczą i nie zrażają się porażkami.
PYTANIA RODZICÓW DZIECI W WIEKU SZKOLNYM
Moje dziecko nie lubi czytać, czy będzie chciało chodzić na Wasze zajęcia?
Tak, bo u nas czytanie wplecione jest w doskonałą zabawę. Również metody, którymi uczymy czytać są zupełnie odmienne od metod, którymi dziecko uczyło się w szkole. Większość dzieci, które trafiają na nasze kursy nie lubi czytać. Na naszych zajęciach odkryły zupełnie „nowe oblicze” czytania i polubiły książki.
Czy muszę trenować codziennie z dzieckiem w domu, by osiągnąć efekty?
Nie. Dzieci mają treningi na zajęciach, które już pozwolą zobaczyć efekty. Natomiast każdy trening dodatkowy sprawia, że dziecko szybciej widzi rezultaty, co motywuje do zabaw w czytanie w domu. Jeżeli w tygodniu dziecko zrobi jeden trening, to już będzie świetnie, dwa – rewelacyjnie. Trzy treningi to już doskonały wynik!
Oczywiście trenerzy na zajęciach dysponują systemem motywacyjnym i są dzieci, które trenują codziennie, ale nie jest to wymagane.
Mam bardzo energicznego syna, który nie usiedzi spokojnie 5 minut, czy 2 godzinne zajęcia nie będą dla niego zbyt długie?
To bardzo ważne pytanie.
Nasze zajęcia mają dużą dynamikę i tylko część czasu dzieci spędzają w ławce. Każde spotkanie jest bardzo różnorodne i nie ma na nich miejsca na nudę. Dużo zabaw i aktywności dzieje się na dywanie. Dzieci przeprowadzają eksperymenty naukowe, grają w przygodową grę RPG, wykonują ćwiczenia gimnastyczne, bo one budzą potencjał mózgu.
Najlepiej jednak przyjść na lekcję pokazową, żeby dziecko mogło samo przekonać się, czy ta dynamika zajęć jest wystarczająca, żeby je zaangażować.
Warto, żeby dziecko w dniu zajęć nie jadło słodyczy, to często pozwala mu się dłużej skupić.
Moje dziecko lubi czytać i dobrze się uczy. Czy te zajęcia są również dla takich dzieci, czy tylko dla tych, które mają problemy w szkole?
To są kursy dla wszystkich dzieci. Nieważne, czy dziecko dobrze czyta, czy ma z tym problemy. Tutaj pozna techniki, które przeniosą jego umiejętności w zakresie czytania czy uczenia się na zupełnie nowy poziom. Umiejętności, które rozwiną dzieci będą nie tylko procentować teraz w szkole podstawowej, ale będą coraz ważniejsze na późniejszych etapach edukacji.
Nawet jeżeli dziecko dobrze się uczy, dzięki technikom, które pozna na kursie, skróci czas uczenia się i mniejszym wysiłkiem będzie osiągać sukcesy.
Warto pamiętać, że szkolne metody czytania oraz mechanicznego uczenia się, są bardzo stare i mało efektywne. Tu Twoje dziecko pozna najnowocześniejsze, tzw. inteligentne metody uczenia się oparte na neuroLOGICE.
Moje dziecko bardzo przeżywa porażki i niepowodzenia, dlatego każde nowe wyzwanie bardzo go stresuje. Czy te zajęcia są w stanie pomóc złagodzić te napięcia?
Zdecydowanie tak, bo jednym z elementów kursu są techniki mindfulness, które odprężają i budują poczucie wartości dzieci. Poza tym, porażki są warunkiem uczenia się – nie można nauczyć się czegoś, bez ponoszenia porażki, więc na zajęciach jest dużo pogadanek na ten temat a cały kurs prowadzony jest w atmosferze całkowitej akceptacji.
Dzieci bardzo szybko przestawiają się na ten sposób myślenia, więc jak najbardziej, te zajęcia będą łagodzić napięcia dziecka związane z ponoszeniem porażek.